Nasze inspiracje
Kreujemy trendy
Jakie opakowania sprzedają?
Odkryj praktyczne wskazówki dotyczące opakowań. Dowiedz się, jak odpowiednie opakowanie może zwiększyć sprzedaż Twoich produktów oraz jakie są najnowsze trendy w branży. Czas na odkrywanie nowych inspiracji!

Pierwsze wrażenie ma ogromne znaczenie i dotyczy to nie tylko relacji międzyludzkich, ale również kontaktu z produktem. Atrakcyjne opakowanie determinuje postrzeganie zarówno samego produktu, jak i marki. Czasy, kiedy opakowanie grało rolę drugoplanową, minęły bezpowrotnie. Czym powinno się charakteryzować, aby już na pierwszy rzut oka pozycjonowało produkt na odpowiednio wysokim poziomie i budziło jednoznacznie pozytywne skojarzenia? W jakim stopniu luksusowe opakowania wpływają na decyzje zakupowe wymagających Klientów? Co kryje się pod pojęciem premium? Aby zrozumieć lepiej rolę ekskluzywnych opakowań w kreowaniu świadomego wizerunku marki, warto zastanowić się chwilę, co właściwie definiuje produkt lub markę premium. Jakie czynniki decydują o tym, że są odbierane jako ekskluzywne i stają się często synonimem luksusu? Perfekcyjne wykonanie i odpowiednio wysoka cena, czy może wyjątkowy design i limitowany dostęp?

Na współczesnym, wysoce konkurencyjnym rynku pracy zarówno pozyskanie, jak i zatrzymanie w firmie sprawdzonych pracowników to dla każdego pracodawcy jedno z ważniejszych wyzwań. Coraz częściej liczy się nie tylko wysokość wynagrodzenia, ale także kultura organizacyjna i sposób traktowania pracowników. Jedną ze strategii, która pomaga zbudować wizerunek przyjaznej i atrakcyjnej firmy jest employer branding . Co kryje się za tym pojęciem? Jaką rolę odgrywają w tym opakowania premium i jak wykorzystać ich potencjał do zwiększenia lojalności aktualnych pracowników oraz zainteresowania ofertą firmy nowych kandydatów? Employer branding w praktyce Employer branding to nic innego, jak wszelkie działania, które mają na celu zbudowanie trwałego wizerunku firmy jako pożądanego i godnego zaufania pracodawcy. Jest to strategia, która niezależnie od nazewnictwa, wdrażana jest w każdej firmie przywiązującej dużą wagę do tego, jak jest postrzegana zarówno przez partnerów biznesowych, jak i aktualnych oraz przyszłych pracowników. Świadomie i profesjonalnie realizowany employer branding działa motywująco, minimalizuje rotację kadry oraz przekłada się na zwiększone zainteresowanie oferowanymi stanowiskami pracy przez wysoko wykwalifikowanych specjalistów.

Opakowanie ma znaczenie? Opakowanie ma istotny wpływ na wizerunek danego produktu i decyzję zakupową. Aż 83% badanych* wskazuje, że ciekawe opakowanie zachęca do zakupu. Szczególnie ma to duże znaczenie w przypadku zakupu prezentów. Ponad ¾ respondentów jest zdania, że wygląd opakowania może wpłynąć na postrzeganie samego produktu i ocenę jego jakości. A jeśli opakowanie wygląda na drogie, produkt może być postrzegany jako premium. Wręczanie prezentów to nie tylko gest, ale także sztuka, w której ważną rolę odgrywa estetyka opakowania. Pierwsze wrażenie, jakie wywołuje starannie zapakowany podarunek, potrafi zbudować pozytywne emocje i sprawić, że obdarowana osoba poczuje się wyjątkowo. Szczególnie w przypadku produktów premium opakowanie powinno być równie luksusowe, jak sam produkt. Jak więc zapakować prezent, aby wywoływał efekt WOW?

Decyduj raz a dobrze. Wybór odpowiedniego dostawcy opakowań to kluczowa decyzja, która będzie procentowała w przyszłości. Każda firma liczy na długookresową współpracę, stąd już na początku trzeba wziąć pod uwagę wiele czynników, które powinny mu ją zagwarantować. Jak więc wybrać dostawcę, który spełni wszystkie oczekiwania? 1. Komfort współpracy. Zgodnie z wynikami badania polskiego rynku B2B* to właśnie warunki współpracy są wskazywane na pierwszym miejscu przez 83% przedsiębiorców jako kluczowy czynnik przy wyborze partnera biznesowego. Na komfort współpracy składa się przede wszystkim profesjonalne doradztwo i obsługa, dbałość o realizację zamówienia, pewność przestrzegania procedur i gwarancja kontroli jakości. W efekcie Klient ma pewność, że powierza swoją markę w dobre ręce i otrzyma idealne opakowania.

Inwestycja w jakość. W dobie rosnącej konkurencji na rynku, rola opakowań przeszła ogromną ewolucję. Opakowanie to już nie tylko praktyczny element chroniący produkt podczas transportu. Wzrosła świadomość, że warto inwestować w dobrej jakości opakowania. Inwestycja ta zwraca się w postaci uznania wiernych Klientów, wzmocnienia wizerunku firmy, a także zwiększenia sprzedaży. Dzisiaj nie jakość kosztuje, tylko jej brak. Dlaczego warto zainwestować w opakowania i jakie taka inwestycja może przynieść korzyści? 1. Pierwsze wrażenie – klucz do sukcesu. Pierwsze wrażenie jest nieocenione. Opakowanie, które wyróżnia się estetyką, jakością materiałów i dbałością o szczegóły, kreuje pozytywne doświadczenie już w momencie, kiedy Klient po raz pierwszy zobaczy produkt. Gwarantuje je manualna precyzja podczas procesu produkcji. Kluczowe znaczenie w procesie decyzyjnym ma również dobrze dobrany surowiec, z jakiego zostanie wykonane opakowanie . Wyjątkowe opakowanie dodatkowo przyciąga uwagę potencjalnych Klientów i dzięki temu zwiększa sprzedaż.

Unboxing - droga do idealnego opakowania. Sprzedaż nie kończy się w momencie zakupu. Aby zbudować lojalność Klientów i zwiększyć sprzedaż, marki muszą zadbać o każdy aspekt doświadczenia zakupowego – od decyzji o zakupie aż po moment, w którym klient fizycznie otworzy zakupiony produkt. W tym kontekście unboxing, czyli otwieranie opakowania, stało się ważnym narzędziem marketingowym, które znacząco wpływa na sprzedaż. Czym jest unboxing? Unboxing to moment, kiedy Klient otwiera opakowanie i po raz pierwszy styka się z produktem. Atrakcyjne opakowanie może wzbudzić radość, zbudować pozytywne skojarzenia z marką, a przede wszystkim wpłynąć na powtórzenie zamówienia w przyszłości.
Sprawdź, co możemy zrobić dla Ciebie