Jak idealnie zapakować produkt?

Opakowanie ma znaczenie?

Opakowanie ma istotny wpływ na wizerunek danego produktu i decyzję zakupową. Aż 83% badanych* wskazuje, że ciekawe opakowanie zachęca do zakupu. Szczególnie ma to duże znaczenie w przypadku zakupu prezentów. Ponad ¾ respondentów jest zdania, że wygląd opakowania może wpłynąć na postrzeganie samego produktu i ocenę jego jakości. A jeśli opakowanie wygląda na drogie, produkt może być postrzegany jako premium.


Wręczanie prezentów to nie tylko gest, ale także sztuka, w której ważną rolę odgrywa estetyka opakowania. Pierwsze wrażenie, jakie wywołuje starannie zapakowany podarunek, potrafi zbudować pozytywne emocje i sprawić, że obdarowana osoba poczuje się wyjątkowo. Szczególnie w przypadku produktów premium opakowanie powinno być równie luksusowe, jak sam produkt. Jak więc zapakować prezent, aby wywoływał efekt WOW?

1. Pierwsze wrażenie.

Aby idealnie zapakować produkt, należy w pierwszej kolejności wybrać odpowiednie opakowanie. Warto szukać takich dostawców, którzy mają szeroką ofertę opakowań i dodatków. Produkt, który przykuje uwagę swoim opakowaniem, ma większe szanse na wywołanie efektu WOW.


W przypadku eleganckich produktów tj. np. pióro, doskonałym wyborem będzie zawinięcie pudełka z piórem w papier dekoracyjny oraz zawiązanie kokardki z satynowej tasiemki. Aby wzmocnić efekt można zastosować 2 rodzaje tasiemek o różnych fakturach lub innego rodzaju dodatki jak suche kwiaty czy liście. Tak przygotowany prezent wkładamy do torby papierowej wypełnionej bibułką. Na koniec mocujemy zawieszkę z dedykacją.


2. Detale mają znaczenie.

Detale są niezwykle istotne w procesie pakowania prezentów. Tasiemki, wstążki, kokardki czy personalizowane zawieszki nie tylko upiększają opakowanie, ale także dodają mu unikalnego charakteru.


Alternatywnym rozwiązaniem może być eleganckie pudełko  wykonane z wysokiej jakości materiałów. Przyjazna w dotyku rypsowa tasiemka z nadrukowanym logo doda opakowaniu unikalnego charakteru. Delikatne wypełnienie, np. z aksamitu lub papieru, dodatkowo ochroni drobne elementy. Takie detale stanowią dopełnienie całości, które przyciągnie uwagę Klientów.

3. Harmonia kolorów i tekstur.

Idealnie zapakowany prezent to nie tylko odpowiedni wybór opakowania, ale także harmonijny dobór kolorów i tekstur. Kolor dodatków powinien być dobrany w sposób kontrastujący lub harmonizujący z kolorystyką opakowania, co nada całości spójności wizualnej.


W przypadku produktów premium warto postawić na eleganckie barwy, które kojarzą się z luksusem lub przyciągają uwagę. Kolorystyka powinna być spójna, a tekstury materiałów – takie jak matowa powierzchnia pudełka i wstążki – dodadzą głębi całej kompozycji.


4. Personalizacja.

Personalizacja opakowania sprawia, że prezent nabiera unikalnego charakteru. Może to być nie tylko logo firmy czy indywidualny kształt opakowania (link – inne opakowania). Wachlarz możliwości jest ogromny. Idealnie sprawdzają się zawieszki typu tagi z imieniem obdarowywanej osoby lub krótką wiadomością. Taki detal sprawia, że obdarowana osoba czuje się wyjątkowo. Dodatkowo personalizowane opakowania wzmacniają relację z Klientem i budują lojalność wobec marki. 

torba papierowa mont blanc

5. Perfect unboxing experience.

Wszystkie te działania mają doprowadzić do osiągnięcia efektu Perfect unboxing experience, czyli perfekcyjnego doświadczenia podczas otwierania opakowania. Pierwszy kontakt z produktem ma wzbudzić radość, zbudować pozytywne skojarzenia z marką, a przede wszystkim wpłynąć na powtórzenie zamówienia w przyszłości. W efekcie zwiększy lojalność wobec marki, wzmocni pozytywny efekt pozakupowy oraz wzbudzi chęć polecenia produktu innym.


Opakowanie ma znaczenie

Czy idealne opakowanie w ogóle istnieje? Tak – o ile dobrze poznamy oczekiwania Klientów. Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci skomponować opakowanie, które będzie dopracowane w każdym detalu.


*Źródło:https://asmresearch.pl/case-studies/jakie-opakowanie-sprzedaje-produkt-case-study/

Sprawdź, co możemy zrobić dla Ciebie