Ekskluzywne opakowania firmowe jako element strategii employer branding
Na współczesnym, wysoce konkurencyjnym rynku pracy zarówno pozyskanie, jak i zatrzymanie w firmie sprawdzonych pracowników to dla każdego pracodawcy jedno z ważniejszych wyzwań. Coraz częściej liczy się nie tylko wysokość wynagrodzenia, ale także kultura organizacyjna i sposób traktowania pracowników. Jedną ze strategii, która pomaga zbudować wizerunek przyjaznej i atrakcyjnej firmy jest employer branding. Co kryje się za tym pojęciem? Jaką rolę odgrywają w tym opakowania premium i jak wykorzystać ich potencjał do zwiększenia lojalności aktualnych pracowników oraz zainteresowania ofertą firmy nowych kandydatów?
Employer branding w praktyce
Employer branding to nic innego, jak wszelkie działania, które mają na celu zbudowanie trwałego wizerunku firmy jako pożądanego i godnego zaufania pracodawcy. Jest to strategia, która niezależnie od nazewnictwa, wdrażana jest w każdej firmie przywiązującej dużą wagę do tego, jak jest postrzegana zarówno przez partnerów biznesowych, jak i aktualnych oraz przyszłych pracowników. Świadomie i profesjonalnie realizowany employer branding działa motywująco, minimalizuje rotację kadry oraz przekłada się na zwiększone zainteresowanie oferowanymi stanowiskami pracy przez wysoko wykwalifikowanych specjalistów.
Employer branding dotyczy całej kultury organizacyjnej firmy i są realizowane głównie poprzez konsekwentne budowanie przyjaznego środowiska pracy opartego o atrakcyjny system wynagrodzeń i możliwość rozwoju zawodowego Do dodatkowych elementów możemy zaliczyć inicjatywy sprzyjające integracji pracowników, dbałość o jakość komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej oraz wszelkiego rodzaju benefity. Ważne jest również optymalne wykorzystywanie narzędzi, które pomagają wzmocnić wizerunek. Jednym z nich są firmowe pakiety powitalne lub promocyjne. Niezależnie od tego, co zawierają, kluczową rolę odgrywa sposób, w jaki zostaną zapakowane. Ekskluzywne opakowania firmowe – torby, pudełka i koperty to znacznie więcej niż estetyczne dodatki. To ważny element strategii, który pomaga wzmocnić relację z pracownikami. Jak wykorzystać ich potencjał?
Jak luksusowe opakowania wspierają employer branding?
Działania
employer branding można podzielić na wewnętrzne i zewnętrzne. Pierwsze z nich koncentrują się na pracownikach.
Opakowania premium warto wykorzystać przede wszystkim do atrakcyjnych pakietów powitalnych dla nowych pracowników lub prezentów świątecznych i jubileuszowych dla aktualnie zatrudnionych. Jeśli zostaną odpowiednio spersonalizowane, pracownik poczuje się wyróżniony, a upominek zostanie odebrany jako coś wyjątkowego. W przypadku nagrody warto zadbać, aby wręczyć ją w eleganckim etui.
Zewnętrzne działania employer branding skupiają się na promowaniu wizerunku firmy poprzez wszelkie inicjatywy mające na celu przyciągnięcie największych talentów poprzez udział w branżowych eventach i tragach pracy. Jednym z najważniejszych narzędzi strategicznych stają się wówczas estetycznie opakowane pakiety promocyjne. Potencjalni kandydaci zapamiętają lepiej firmę i zainteresują się bardziej jej ofertą, jeśli materiały i upominki reklamowe będą zapakowane w eleganckie torby premium. To prosty, ale skuteczny sposób na wyróżnienie się spośród konkurencji.
Znaczenie pierwszego kontaktu
Istotną rolę odgrywa również unboxing experience, a więc emocje i estetyczne wrażenia, które pojawiają się przy pierwszym kontakcie z opakowaniem firmowym. Moment otwarcia powinien wywoływać pożądane, jednoznacznie pozytywne skojarzenia. Łatwiej je wywołać, jeśli będzie to opakowanie premium. Zaprojektowane i wyprodukowane tak, że już na pierwszy rzut oka cieszy i zachęca do szybkiego sprawdzenia zawartości oraz podzielenia się swoimi wrażeniami. Tym samym pomagają przekazać wartości firmy i podkreślić jej przewagi.
Sprawdź, co możemy zrobić dla Ciebie